26 september 2009

drapene i Aalst

I dag var store deler av porsnes Vg samlet i kultursalen for å se på disse fantastiske skuespillerne. Hadde vel egentlig ikke forberedt meg som jeg skulle, så viste ikke helt hva jeg møtte til da jeg gikk inn i salen.

Hele 'stykket' handler om hvordan disse to personene drepte barna sine, sin datter på 2 måneder og sin sønn på 7 år. Noe så groteskt har jeg aldri sett/hørt. Hvordan foreldre kan planlegge å kvele sitt spedbarn ved å presse det ned i madrassen og legge seg over, eller planlegge å stikke sønnen din i ryggen med en skas. Hvordan er det mulig?
Jeg var helt rystet da jeg gikk ut av salen, det utrolig så mye 2 mennesker og 2 stoler kan gjøre og hvilke inntrykk det kan gi.

Så skal det sies at dette er sann historie, en familietragedie fra Belgia. Hvor mange år siden er jeg ikke sikker på. Tenk på det, Hvordan kan noen skade barna sine som det? Jeg fatter det ikke.
Uansett er dette et stykke jeg anbefaler deg å se, det lille, de 2, gir så mye og det blir så sterkt.



Ingen kommentarer: